- PhysioActivo -Newspaper WordPress Theme
ΕπικαιρότηταΕΣΥ: Μετράμε προσλήψεις όχι ελλείψεις… που συνεχίζονται

ΕΣΥ: Μετράμε προσλήψεις όχι ελλείψεις… που συνεχίζονται

 

Γράφει η Αναστασία Καφετζή

 

Με κάθε νέα ανακοίνωση για ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το σκηνικό επαναλαμβάνεται: οι αριθμοί παρουσιάζονται ως απόδειξη επιτυχίας, ενώ οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία συνεχίζουν να μετρούν βάρδιες, ελλείψεις και εξαντλητικά ωράρια.

Η κυβέρνηση εμφανίζει τις νέες προσλήψεις γιατρών ως σημαντική ανάσα για το ΕΣΥ, όμως η εικόνα από τα νοσοκομεία παραμένει διαφορετική. Γιατί μπορεί οι θέσεις να ανακοινώνονται σε πίνακες και δελτία Τύπου, αλλά όταν έρχεται η ώρα της πραγματικής λειτουργίας των κλινικών, το προσωπικό εξακολουθεί να καλείται να καλύψει τρύπες που μεγαλώνουν εδώ και χρόνια.

Η ΕΙΝΑΠ επισημαίνει ότι η προκήρυξη των νέων θέσεων απέχει σημαντικά από τις πραγματικές ανάγκες των νοσοκομείων και κάπου εδώ εμφανίζεται το γνωστό ελληνικό παράδοξο: να ανακοινώνεται «ενίσχυση» ενός συστήματος που ακόμα ψάχνει ανθρώπους για να καλύψει τις βασικές του ανάγκες.

Σύμφωνα με τους νοσοκομειακούς γιατρούς, αρκετές από τις θέσεις δεν αποτελούν πραγματική προσθήκη νέου προσωπικού, αλλά αφορούν γιατρούς που ήδη εργάζονται στο ΕΣΥ με προσωρινές συμβάσεις και τώρα περνούν σε μόνιμη σχέση εργασίας. Μια εξέλιξη θετική για τους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά όχι ακριβώς η «μεγάλη αύξηση δύναμης» που παρουσιάζεται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το «Αττικόν», όπου οι ανάγκες που καταγράφηκαν ήταν περισσότερες από αυτές που τελικά προκηρύχθηκαν. Δηλαδή, όπως συμβαίνει συχνά στο ΕΣΥ, το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν υπάρχουν λίστες με ελλείψεις. Το πρόβλημα είναι ότι οι λίστες αυτές απλώς μεταφέρονται από γραφείο σε γραφείο.

Την ίδια στιγμή, η ΠΟΕΔΗΝ υπογραμμίζει ότι η εικόνα στις περιφέρειες και στα νησιά παραμένει δύσκολη, με θέσεις που συχνά δεν προσελκύουν ενδιαφερόμενους. Οι χαμηλές απολαβές, το κόστος ζωής και οι απαιτητικές συνθήκες εργασίας κάνουν πολλούς υγειονομικούς να σκέφτονται δύο φορές πριν επιλέξουν μια θέση μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις στα δημόσια νοσοκομεία, ενώ οι αποχωρήσεις συνεχίζονται. Ένα σύστημα που χάνει προσωπικό κάθε χρόνο καλείται να λειτουργήσει με προσλήψεις που, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, δεν αρκούν για να καλύψουν ούτε τις απώλειες.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης επιμένει ότι η κατάσταση βελτιώνεται και ότι το ενδιαφέρον για τις προκηρύξεις είναι αυξημένο. Παράλληλα, παρουσιάζει τα οικονομικά κίνητρα για τις άγονες περιοχές ως λύση στο πρόβλημα στελέχωσης.

Το μόνο που μένει να φανεί είναι αν τα κίνητρα και οι ανακοινώσεις θα καταφέρουν να φτάσουν μέχρι τις εφημερίες και τις κλινικές ή αν θα παραμείνουν, όπως πολλές φορές στο παρελθόν, ένα ακόμα αισιόδοξο κεφάλαιο στα χαρτιά.

Γιατί στο ΕΣΥ η μεγαλύτερη ειδικότητα φαίνεται να είναι πλέον η… διαχείριση της έλλειψης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Εγγραφείτε στο newsletter

ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΛΗΡΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ PREMIUM CONTENT

PhysioActivo NEWSLETTER

ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ PHYSIOACTIVO CONTENT.

TOPICAL VIDEO WEBINARS

Αποκτήστε απεριόριστη πρόσβαση στο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Περιεχόμενό μας και στο αρχείο των ιστοριών συνδρομητών μας.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

- Advertisement -Newspaper WordPress Theme

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Περισσότερα άρθρα

- PhysioActivo -Newspaper WordPress Theme